شاید سوال ” چطور بیو بنویسیم ؟ ” یکی از مهمترین سوالات هر فرد یا بیزینس فعالی در سوشال مدیا باشد ؛ پس با اولین مقاله راهنمای نوشتن بیوگرافی سوشال مدیا همراه ما باشید تا با یکدیگر به نوشتن بیوگرافی در فیسبوک بپردازیم و بفهمیم که باید چطور در اینستاگرام بیو بنویسیم ؟
بیو یا “بیوگرافی” شما، اولین فرصت شما برای جلب مشتریان بالقوه است. در بالای نمایه شما در سوشال مدیا، بیوگرافی یکی از اولین مواردی است که یک شخص هنگام بازدید از صفحه شما مشاهده خواهد کرد. اگر بیوگرافی شما خوب به نظر نرسد و دارای استاندارد نباشد، پیروان (فالوئرهای) بالقوه یا مهمتر از آن، مشتریان بالقوه را از خود دور می کنید.
برای مشاوره رایگان تبلیغات تخصصی در فیسبوک و اینستاگرام اینجا کلیک کنید
نوشتن بیوگرافی برای فیسبوک
بخش “درباره” فیس بوک، فرصت مناسبی را برای جلب توجه مشتریان بالقوه به محض مراجعه به صفحه به شما می دهد. بخش درباره ما که به خوبی نوشته شده است، به بسیاری از سوالات کاربران پاسخ خواهد داد ، که هم در برند شما و هم در وقت مشتریان صرفه جویی زیادی می کند. صفحه درباره در فیسبوک به سه بخش اصلی تقسیم شده است:
اطلاعات کسب و کار – این جایی است که شما اطلاعات اصلی شرکت خود را از جمله اطلاعیه، شعار و حتی تاریخ افتتاح به اشتراک می گذارید.
اطلاعات تماس – مسلماً مهمترین قسمت صفحه فیس بوک شما اینجاست؛ شما می توانید روشهای مختلفی را برای برقراری ارتباط با مردم وارد کنید. در این بخش باید وب سایت ، شماره تلفن ، آدرس ، آدرس ایمیل و سایر جزئیات تماس اصلی کسب و کار خود را وارد کنید.
اطلاعات بیشتر – اینجاست که می توانید جزئیات بیشتری در مورد تجارت خود به اشتراک بگذارید. بخش اطلاعات بیشتر به شما امکان می دهد تا یک بخش کوتاه “درباره” و همچنین “نمای کلی شرکت” و سایر اطلاعات مهم را در معرض دید قرار دهید. لازم به یادآوری است که در این بخش فضا محدود است؛ بخش About فقط 255 نویسه را مجاز می داند پس در نوشتن دقت کنید.
چطور در اینستاگرام بیو بنویسیم ؟
به این بخش بیشتر خواهیم پرداخت اما بدانید که برای بسیاری از برندها ، اینستاگرام به عنوان ویترین مغازه و جایگزینی برای بازدید کنندگان عمل می کند. بنابراین ، دستیابی مشتری شما به هر چه بیشتر اطلاعات در 150 حرفی که بیو به شما می دهند بسیار مهم است… البته می دانیم که این فضا حتی کمتر از فضای توئیتر یا فیسبوک است! در نتیجه ، شما باید مستقیماً سراغ موضوع و بحث اصلی بروید. موارد زیر، برخی از عناصر اصلی هستند که بیوی شما باید شامل آنها باشد:
- شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید
- شعارهای شرکت یا بیزینس شما
- هشتگ های مرتبط
- CTA ها (فراخوانهای عمل؛ در مقاله های بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد)
- لینک وب سایت
برای ادامهی مقاله ، حتما بلاگ فردا مارکتینگ را دنبال کنید …