چطور کسب درآمد از سوشال مدیا کنیم ؟ دیگه الان همه می دونن که سود اصلی تو کسب درآمد از سوشال مارکتینگه. به هر شرکت خصوصی، دولتی، استارتاپ و … که سر بزنید، یک بخش مهم مجموعه شون داره فعالیت سوشال مارکتینگ می کنه.
کسب درآمد از سوشال مدیا / چرا و چگونه ؟
خیلی از مجموعه ها هم هستند که کار سوشال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی رو به صورت پروژه از مجموعه های دیگه مثل کیلینیک ها، آرایشگاه ها و…. قبول می کنند و این بازاریابی رو به شکل تخصصی براشون انجام می دن. سرمایه داران و صاحبین مشاغل امروزی دیگر بیشتر بر روی کسب درآمد از سوشال مدیا و مارکتینگ آن مانور می دن بخاطر اینکه آدم ها خیلی بیشتر از تلویزیون به شبکه های اجتماعی نگاه و توجه می کنند. این اتفاق از چهارسال قبل خیلی بیشتر هم ترویج پیدا کرده. حالا برای اینکه بدونین چه جوری میشه از شبکه های اجتماعی مهم کسب درآمد کرد به مطالب زیر توجه کنین. تو این مطلب می خوایم به شکل نمونه وار ببینیم که سوشال مدیاهای رایج تو دنیا کدوما هستن و چه جوری کار می کنن. این مبحث خودش جای تحلیل زیاد داره که تو مطلب بعد ارائه می کنیم.
فیسبوک
شاید فکرش رو نکنید اما فیسبوک می تونه کسب و کار شما رو از این رو به اون رو کنه. داستان اینطوریه که شما میاین تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Adsفیس بوک رو برای کارتون انتخاب می کنین. محصولات الکترونیکی خیلی از این روش استفاده می کنن و خیلی هم براشون کار می کنه. یعنی می خوایم بگیم که این سوشال مدیای فیس بوک برای برخی کسب و کارها عالیه. فیس بوک برای تبلیغات لوازم الکترونیکی بابت هر کلیک مشتری ها رو به شکل تقریبی پیدا می کنه. برای اینکار باید به بخش تیلیغات فیسبوک رفت و باقی ماجرا.
تبلیغات خود را به اینفلوئنسرهای خوب بسپارید
همه ی ما دیگه الان می دونیم که اینفلوئنسرها چیکار می کنن. اونا افرار تاثیرگذار توی شبکه های اجتماعی اند و حالا هر کدوم با شیوه ی خودشون جذب مخاطب کرده اند و معروف شدن. حالا کسب و کارها بر اساس آنالیز درست اینفلوئنسرها و مدل فعالیت هاشون میان تبلیغات خودشون رو به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم به این افرد می دن.
اینستاگرام
اینستاگرام رو که شاید فکر کنین نیاز به معرفی نداره. اما اینو بدونین که تبلیغات و بازاریابی های معمولی رو که می بینین همه ی قابلیت های اینستاگرام برای کسب درآمذ سوشال مارکتینگ نیست و اینستاگرام فضای خیلی زیادی داره برای بازاریابی های آنلاین که میشه خیلی راحت و ارزون ازش استفاده کرد. در حال حاضر هم بیشترین فعالیت های اینفلوئنسرها توی اینستاگرامه که خودش به این داستان کمک کرده.
لینکدین فراموش نشه
لینکدین یک شبکه ی اجتماعی تقریبا قدیمیه که روز به روز آپدیت می شه و میشه با دقت و داشتن تخصص خاص ازش برای بازاریابی و تبلیغات خیلی خوب استفاده کرد. می دونین که تو لینکدین بیشتر آدم ها برای کسب و کار، بیزینس و کاریابی فعالیت می کنن. پس تبلیغات تو لینکدین می تونه خیلی تخصصی با مخاطب خودش در ارتباط باشه. منظور اینه که کسی تو لینکدین، همینجئری برای گردش نمیاد.
یوتیوب را دریابید
یوتیوب یکی از پرطرفدارترین و پربیننده ترین شبکه های اجتماعیه که تو دنیا خیلی مورد استفاده قرار می گیره. یه جورایی هر آدمی که تو کشورهای دیگه می خواد دیده بشه میره سراغ یوتیوب. پس میشه ازش برای تبلیغات و به عنوان یک سوشال مدیا خیلی راحت استفاده کرد. حالا تو ایران هم شبکه هایی مثل آپارات دارن همین فعالیت رو می کنن و موفق هم هستن.
در همه ی شبکه های اجتماعی به شکل یکپارچه فعالیت همزمان کنید
اینکار رو میشه به شکل اتوماتیک انجام داد. کافیه یک شخص یا تیم بازاریابی درست و متخصص توی سوشیال مدیا مارکتینگ داشته باشین تا این کار رو به شکل ویروسی و خیلی شکیل انجام بده. مطمئن باشین جواب می ده.